VI. Zarząd Fundacji
§10
- Zarząd Fundacji składa się z 1 do 3 osób.
- Rada Fundacji powołuje członków Zarządu Fundacji na okres 3 lat. Pierwsza kadencja Zarządu Fundacji rozpoczyna się z dniem jej zarejestrowania.
- Rada Fundacji może odwołać członka Zarządu, który nie wypełnia należycie swoich obowiązków.
- §7 ust.3 stosuje się odpowiednio.
- Członkowie Zarządu Fundacji nie mogą być skazani prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe.
§11
-
Do zakresu działania Zarządu Fundacji należy:
- bieżące kierowanie działalnością Fundacji i reprezentowanie jej na zewnątrz;
- opracowywanie i przedstawianie Radzie Fundacji do zatwierdzenia projektów planów i programu działania Fundacji, o którym mowa w §8 ust.2 pkt. a Statutu;
- przygotowywanie sprawozdań z działalności Fundacji i jej stanu finansowego za rok ubiegły, celem przedłożenia ich Radzie Fundacji nie później niż do dnia 30 stycznia; nie później niż do dnia 31 stycznia ostatniego roku swej kadencji Zarząd przedstawia Radzie sprawozdanie zbiorcze;
-
wykonywanie zadań z zakresu operatywnego zarządzania działalnością Fundacji, a w szczególności:
- zatrudnianie pracowników Fundacji;
- ustalanie zasad wynagradzanie pracowników Fundacji;
- podejmowanie innych zadań wynikających z uchwał Rady Fundacji.
- Pracami Zarządu Fundacji kieruje Prezes mianowany spośród członków Zarządu przez Radę Fundacji.
- Każdy członek Zarządu ma prawo i obowiązek prowadzenia spraw Fundacji.
- Czynności prawne w imieniu Fundacji dokonywane są przez co najmniej dwóch Członków Zarządu, w tym jego Prezesa.